סוגי דלתות פנים

עיצובים מיוחדים לכל סוגי דלתות פנים

פנים החדר נוצר על ידי שילוב של אלמנטים רבים, חומרים ומבני יסוד. סוגי דלתות פנים בשוק מגוונים בעיצוב ובחומרים מהם הן עשויים. הם גם שונים בעיצובם, ובכך מבטיחים את האפשרות להשתמש בהם בחדרים עם סגנונות שונים. הבחירה של דלתות הפנים לבית כפרי, דירה או משרד מתבצעת על בסיס מספר תנאים: מראה אטרקטיבי והתאמה לסגנון החדר, אמינות עיצובית, שיטת פתיחה.

 

סוגי דלתות פנים לפי חומר הייצור

בעבר, דלתות הפנים נעשו אך ורק מעץ טבעי ממינים שונים. כיום, חומרים מורכבים, פולימר וזכוכית נמצאים בשימוש נרחב בייצור דלת פנים. לוחות סיבי עץ ולמינציה משמשים יותר ויותר כציפויים לדלתות פנים מסוגים נפוצים. החומר המשמש בייצור סוגי דלתות פנים קובע את תכונות הדלת ומאפייני הביצועים של המוצר. מחירי דלתות פנים תלויים ישירות בסוג העץ, בטכנולוגיה ובשיטת עיבוד המשטחים החיצוניים. אחד הגורמים המכריעים בבחירת מוצרים לעיצוב פנים הוא עמידות ועמידות בפני השפעות חיצוניות.

 

דלתות מעץ מלא

עיצובים כאלה שייכים בדרך כלל לקטגוריית המחיר הגבוהה ביותר. דלתות עץ מלא עשויות בעיקר מעצים יקרים:

  • אורן
  • אלון;
  • עץ אגוז;
  • דוגמאות יוקרתיות יותר עשויות לרוב מחומרי גלם אקזוטיים: עץ טיק, עץ איפאה וליבנה. דלתות כאלה מיוצרות בדרך כלל בהזמנות מיוחדות.

סוגי דלתות עץ זולות יותר יכולות להיות מורכבות מפאנלים, סיבית וגם סנדוויץ'. לאלו האחרונים יש משטח חלק עם דפוס מקורי.

 

דלתות פלסטיק

על ידי ייצור של דלתות פולימר נמצאים בשימוש נרחב. לוחות דלת הפולימר מצופים במסגרות המורכבות מלוחות אורן. המבנה לקשיחות מחוזק עם סורגים נוספים ומודבק עם לוחות פלסטיק דקורטיביים.

בייצור לוחות פולימר, פני השטח החיצוניים שלהם מקבלים מרקם המחקה עץ ממינים שונים. היתרונות של סוגי דלתות פנים העשויים מפולימר כוללים:

  • עמידות בפני לחות;
  • חוזק גבוה;
  • תכונות בידוד חום וקול מעולות.

השימוש באטמים אלסטיים הופך דלתות אלו להרמטיות מה שמאפשר להשתמש בהם בחדרי אמבטיה, שירותים, בריכות שחייה, חממות וגינות חורף.

 

דלתות למינציה

דלתות פנים אלו מורכבות ממסגרת עץ, מודבקת משני הצדדים בלוחות MDF במילוי קרטון גלי או סיבית. למשטחים החיצוניים של החיפוי יש ציפוי למינציה PVC. האחרון מבצע פונקציות דקורטיביות ומגן על הדלתות מפני לחות.

דלתות למינציה נמצאות בשימוש נרחב ביותר בשל מחירן הנמוך יחסית. איכות המוצרים תלויה ישירות בעובי ובמאפייני הציפוי. צורת הדלתות יכולה להיות שונה מאוד, החל מדלתות פנים פשוטות ועד דלתות פנים מיוחדות עם עיצובים מורכבים. במבצע יש גם מוצרים עם פתחים לזיגוג, המבוקשים בקרב האוכלוסייה.

 

דלתות זכוכית

בשנים האחרונות, עיצובים שקופים הפכו פופולריים יותר ויותר בפנים. בבית, דלתות זכוכית נראות די ייצוגיות. הם מפרידים בין החדרים, ובמקביל מרחיבים את החלל. לייצור דלתות כאלה משתמשים בזכוכית עמידה בפני פגיעות בעובי של לפחות 8 מ"מ, מה שנותן להן חוזק מספיק.

 

סוגי דלתות פנים לפי שיטת פתיחה

איך בוחרים דלתות פנים בנוסף לחומר יצור? דלת פנים מותקנת בפתח החלל וסוגר אותו, מבודד את המקום. ישנה חלוקה של דלתות הפנים למספר סוגים לפי עיצובן ודרך פתיחתן.

  • דלתות קלאסיות- דלתות אלו מותקנות על צירים למשקוף, כאשר הן סגורות, הדלת נכנסת לתוך הפתח וסוגרת אותו באטימות. כדי להתקין עיצוב זה, אתם צריכים הרבה מקום לתנועה החופשית של הדלת.
  • דלתות הזזה- סוגי דלתות פנים אלו משמשות בתנאים של שטח מוגבל וכחלק ממחיצות לחלוקת חדרים גדולים לאזורים. דלתות הזזה יכולות להיות מורכבות מדלת אחת או שתיים. הן מותקנות על גלילים מיוחדים הנעים לאורך מסילות במקביל לקיר.
  • דלתות מתקפלות- סוג זה של דלתות פנים מעוצבות הן דלתות אקורדיון, המורכב ממספר דלתות צירים. כאשר דלתות מתקפלות סגורות, הן מסתובבות סביב ציר אנכי ובמצב הקיצוני מקבילות זו לזו. מבנים כאלה תופסים עמדה אמצעית בין הזזה לדלתות נפתחות.

בחירת סוגי הדלתות  תלויה בגורמים רבים, לא מעט במחיר שלה, החומרים, העיצוב ושיטת פתיחת הדלת. חברת דלתות בכר מספקים עבורכם את כל סוגי דלתות הפנים שרק תוכלו לדמיין. בדלתות בכר תוכלו למצוא את סוגי דלתות פנים שיתאימו לכם לכל עיצוב פנים שרק תבקשו.

 

סוגי דלתות פנים – שאלות ותשובות

מאילו חומרים עשויות דלתות הזזה?

סוגי דלתות הזזה עשויות כמעט מכל החומרים האפשריים: עץ, פלסטיק או זכוכית. דלתות אלו נחשבות לבטיחותיות ביותר, מכיוון שהן מבטלות את האפשרות של פגיעה באדם במהלך פתיחה פתאומית.

אילו יתרונות יש לדלתות פנים קלאסיות?

היתרונות של דלתות קלאסיות הם הפשטות והאמינות של העיצוב. כדי להשיג אטימות מקסימלית, במידת הצורך, מניחים איטום אלסטי לאורך קו המתאר. העיצוב מסופק עם מנעולים או תופסנים למניעת פתיחה ספונטנית וכניסה בלתי מורשית על ידי אנשים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!