איזה דלתות פנים מומלצות?

דלתות פנים מומלצות

כל אדם יודע שאחד מהדברים החשובים ביותר לביתו הן דלתות פנים. בעבר, דלתות פנים היו דבר בעל ערך פונקציונאלי בלבד ועל כן, כאשר היו בוחרים אותן, לא היו שמים דגש על העניין של מראה הדלת יותר מדי, אלא בעיקר היו מתמקדים בחומר הגלם ממנו עשויה הדלת, ביכולת של הדלת לבודד רעשים בצורה הטובה ביותר, בהתאמת הדלת לבית ועוד.

כיום, כל אדם מבין שדלתות פנים מומלצות הן הרבה מעבר לפן הפונקציונאלי שלהן. אין ספק שדלתות פנים חייבות להיות חזקות, עמידות, יציבות, איכותיות וכן, בעלות יכולות גבוהה לבידוד רעשים חיצוניים מהחדר ועל כן, יש לשים דגש על הפרמטרים הללו כאשר מעוניינים לרכוש אותן. אולם מעבר לכך חשוב מאוד לדעת שיש ערך וחשיבות לדקורטיביות ולמראה הוויזואלי של הדלת.

דלתות פנים צריכות להשתלב באופן הרמוני במראה הבית כולו ועל כן, כאשר אתם מחפשים דלתות פנים מומלצות, בדקו איזה דלתות עונות על הצורך הדקורטיבי שבביתכם. מדובר על פרמטר לא פחות חשוב מכל פרמטר אחר הנוגע לאיכות הדלת ולפונקציונאליות שלה.

 

בחירת צבע עבור דלתות פנים מומלצות

דלתות פנים מעץ מלא כגון: עץ אורן, אלון, מייפל, דובדבן, בוק או אגוז יכולות להיות פתרון נהדר עבור חלל הפנים. בגלל שהעץ ממילא מזוהה עם עיצוב כפרי, הוא חוסך לפחות חלק מהשיקולים סביב הנושא של בחירת הצבע.

בחירה בין סוגי דלתות פנים מומלצות יכולה להיות משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. בגלל שיש הרבה סוגים, השאלה איך לבחור דלת פנים צריכה קודם כל להיות מבוססת על המלצות. בעזרת המלצות של האדריכל, של חברים או של בני משפחה, ניתן לבחור דלת חזקה ועמידה ולהשוות בין דלתות פנים לבית ולמשרד . כמו כן, דלת היא סוג של רהיט לכל דבר בבית.

 

בחירת דלתות לפי חדרים

אפשר להשוות בין דלת עץ לבין דלתות זכוכית לפי חדרים בבית: דלתות למינטו למשל לחדרי שינה, או דלתות בציפוי למינטו עם משקוף פולימר לחדרי שירותים ומקלחות, לעומת דלתות פנים פולימר או פורמייקה וגם דלת עמידה במים לחדרי שירות.

 

צורת הפתיחה

צורת הפתיחה היא זו שקובעת איך נשתמש בדלת ועד כמה היא תהיה נוחה לשימוש בתוך חלל הפנים הביתי. תוך כדי שבודקים את צורך הפתיחה, מומלץ לברר על הנושא של מילוי כוורת ולוודא שהדלת לא כבדה מדי. מילוי פלקסבורד למשל יתאים עבור רוב סוגי דלתות הפנים של בתים פרטיים, אך גם חומר  פולימר חזק עמיד למים הוא פתרון טוב עבור דלתות הזזה לכיס ודלתות נפתחות פנימה והחוצה.

 

התקנת הדלת

את ההתקנה של הדלת אמורים לבצע אנשי מקצוע. בשביל התקנת דלתות פנים מקצועית צריך להחליט האם להשתמש בסוגים של צירי ספר, ציר פייפ או ציר סמוי וכדאי להכניס את זה גם לתוך מסגרת התקציב. כמו כן, סוג ושיטת ההתקנה יקבעו האם הדלת תגיע יחד עם מנגנון של טריקה שקטה או האם יהיה צוהר קטן שדרכו ניתן להסתכל בלי לפתוח לגמרי את הדלת.

 

התאמת דלת עבור תנאי החלל

דלתות פנים מומלצות בוחרים לפי תנאי החלל. אם בתוך החלל יש הרבה מקום לדלת שנפתחת קדימה ואחורה, אפשר לבחור דלת סטנדרטית במידות יחסית גדולות. לעומת זאת, בבתים קטנים עדיף להשתמש בדלת שנפתחת החוצה מהחדר או דלת הזזה שנעה על גבי מסילה. בתוך כך, אפשר גם לשלב נעילה מגנטית ולקבל תשובה לשאלה איך לבחור דלת פנים לפי האופן שבו עומדים להשתמש בה הילדים, ההורים והאורחים.

 

מהי דלת סטנדרטית?

דלת סטנדרטית מתאפיינת במידות רגילות שיכולות להתאים עבור רוב סוגי הבתים הפרטיים. כאן יש דלתות ברוחב 60 – 90 ס"מ ועם נתונים של 206 ס"מ גובה, אך אפשר גם למצוא דגמים שמבוססים על מידות רוחב מדויקות יותר כגון 65, 75, ו-85 ס"מ. בכל מקרה, גם בדיקה של סוגי המידות מבצעים מול אנשי מקצוע וזאת על מנת למנוע עבודה כפולה.

לסיכום: כאשר אתם מעוניינים להתאים דלתות פנים לביתכם, בדקו היטב את כל מה שחשוב לדעת אודות דלתות פנים מומלצות כיום- היכן כדאי לרכוש אותן, כיצד כדאי לבחור אותן בצורה הטובה ביותר עבור ביתכם ועוד. בסופו של דבר, ידע הוא כח גם כאשר הדבר נוגע לבחירת דלתות פנים מומלצות עבור ביתכם הפרטי.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!