טיפים לבחירת דלתות פנים

מהם הטיפים לבחירת דלתות פנים ?

כיום ידוע בעולם עיצוב הפנים שדלתות פנים מהוות חלק בלתי נפרד מהעיצוב של כלל הבית וכשם שמשקיעים זמן ומחשבה בעיצוב ובחירה של דלת הכניסה – כך גם צריך לחשוב ולתכנן איך תיראנה דלתות הפנים. כאשר קל להבחין שהבית כולו מעוצב והוקדשה תשומת לב לכל הפרטים – אי אפשר להשאיר את דלתות הפנים כזרות וככאלה שהמראה והעיצוב שלהם נראים כלא מתאימים או לא קשורים לסגנון העיצובי של כל מה שנמצא סביבן. כיום ניתן להשיג דלתות פנים בעלות יופי מיוחד ובעיצובים מגוונים ומעניינים.

דלת הפנים היא הדלת המפרידה בין חדרים שונים או בין אזורים שונים בבית. היא מהווה את ההפרדה – גם המנטלית בין שני חדרים שאין להם את אותו הייעוד או את אותו השימוש – כמו למשל דלת פנים המחברת בין חדר שינה למסדרון או בין המסדרון לחדר האמבטיה. יחד עם זאת גם אם עוברים בין חדרים שיש שוני מהותי בייעוד שלהם – עדיין נמצאים בתוך הבית פנימה והסגנון העיצובי שבו בחר מי שמתגורר בבית צריך לתת את אותותיו בכל צעד ושעל.

כיום יש מבחר של דלתות לבית באינספור גוונים, חומרים ועיצובים. ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם בבחירת הדלת המיוחלת: ראשית – העיצוב שעליו הוחלט לשאר חלקי הבית צריך להיות הקו המנחה גם בבחירת עיצוב דלתות פנים. במידה ורוצים לחרוג מעט העיצוב אפשר כמובן להוסיף או לגרוע אלמנט עיצובי כזה או אחר, לבחור גוון אחר של צבע או לעצב את דלתות הפנים בסגנון אשר יאפיין רק אותן. חשוב להקדיש מחשבה לייעוד הדלת, וכך להחליט על החומר הגלם שממנו אמורה הדלת להיות עשויה. אפשר דווקא להחליט שהעיטור יהיה פחות בולט ומורגש וכך הדלת תהיה פחות בולטת במסדרון ויינתן לה מקום יותר מינורי בעיצוב הכולל.

הדבר החשוב ביותר לדעת ולזכור הוא לא לשכוח להקדיש את הזמן והמחשבה בכל מה שנוגע לדלתות הפנים ולא להשאיר אותן מחוץ לעיצוב הכולל או לתקציב שהועמד לטובת העיצוב של הדירה והדלתות. גם אם מחליטים שלדלתות הפנים יש מקום משני בבית המעוצב – צריך להחליט איך הן תיראנה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!