מידות דלת פנים

מידות דלת פנים – מה חשוב לדעת?

מידת הדלת מהווה את אחד מהשיקולים המרכזיים בבחירת דלתות פנים לסביבת המגורים, כאשר דלת פנים מידות הוא למעשה מונח מקצוע המאפשר לכם לדעת מהן המידות המדויקות של הדלת. חשוב לציין שמידות דלת פנים כזו או אחרת משתנה אומנם בהתאם לגודל המפתח הייעודי להתקנת דלתות בסביבת המגורים, אך המידה חייבת לעמוד בתקן הישראלי לבנייה.

 

תהליך שיפוץ בית או תהליך בניית בית חדש, דורשים בין היתר בחירת דלתות פנים לבית. בעבר, אחד מהדברים אשר לא נטו לייחס להם חשיבות יתר על המידה בתהליך עיצוב ושיפוץ בית היה היו דלתות פנים שכן, הן היו דבר בעל ערך פונקציונאלי בלבד. אולם כיום כבר כולם מבינים שלדלתות פנים יש ערך דקורטיבי לכל דבר. כלומר, בחירת דלתות פנים בצורה אשר לא תואמת את המראה הויזואלי של הבית שלכם, עלולה לפגום בהרמוניה של הבית שלכם וכן במראה הבית כולו. על כן, אין ספק שבחירת דלתות פנים צריכה להתבצע בצורה הטובה ביותר ובין היתר, באמצעות בחירת דלתות פנים מעוצבות באופן התואם את מראה החדר שבו הן מוצבות ואת מראה הבית שלכם כולו.

כמובן שמלבד הדקורטיביות של דלתות פנים יש לשים דגש על הפונקציונאליות של הדלתות, על היכולת שלהם לבודד רעשים, על מידות דלת פנים התואמות לגודל החלל שבו הן צריכות להיות מוצבות ועל איכות, יציבות ועמידות הדלתות.

 

מידות דלת פנים סטנדרטיות

התקן הישראלי לבנייה מגדיר למעשה מספר מידות סטנדרטיות של דלתות פנים בהתאם לחללי המגורים השונים בשטח הבית או הדירה. דלתות פנים סטנדרטיות הן דלתות בגובה אחיד של 206 ס"מ, כאשר רוחב הדלת הינו בין 60 ל-90 ס"מ במרווחים של 10 ס"מ לכל מידת סטנדרט נדרשת בהתאם למיקום הצבתה של דלת הפנים: לדוגמא: דלתות פנים סטנדרטיות לחדרי השינה הן דלתות בעלות מפתח רוחב על 90 ס"מ, דלתות פנים סטנדרטיות לחדרי הרחצה הן דלתות מפתח ברוחב של 80 ס"מ ואילו דלתות פנים סטנדרטיות לשירותי אורחים הן דלתות מפתח ברוחב של 70 ס"מ.

 

מידות דלת פנים במידות נוספות

יחד עם זאת, ניתן לייצר דלתות פנים המותאמות למפתחים ברוחב מידות של 75,65  או 85 ס"מ, וזאת לצד ייצור דלתות פנים ברוחב מפתח במידות הנעות בין 60 ועד 110 ס"מ בהתאם לצורך.

 

מי מחליט מה יהיה רוחב המפתח וגודל הדלת?

ההחלטה בנוגע לגודל ומידות הדלת היא בסופו של דבר החלטה שלכם, וזאת במקרים בהם אתם בונים את ביתכם הפרטי. בדירות קבלן, תוכלו לבצע שינויים במידות הסטנדרט אך קחו בחשבון שהדבר כרוך בתוספת תשלום למחיר הדירה.

 

היתרון במידות סטנדרט של דלתות פנים

דלתות במידות סטנדרט מאפשרות לכם להחליפן בכל עת במסגרת רכישתן של דלתות פנים חדשות ומעוצבות, וזאת ללא צורך בייצור של דלתות פנים במידות החורגות ממידות הסטנדרט, דבר המייקר באופן משמעותי את הליך ייצור הדלתות והתקנתן.

 

איזה סוגי דלתות ניתן לרכוש במידות סטנדרט?

כיום, תוכלו לרכוש היצע מגוון, מרשים ואיכותי של דלתות פנים מעוצבות המגיעות במידות סטנדרט, לרבות, דלתות פנים מעוצבות המיוצרות מאלומיניום, דלתות פנים מעוצבות במידות סטנדרט המיוצרות מעץ מלא או עץ מעובד, דלתות פנים פולימר, פורמייקה או למינטו ועוד היצע גדול של דלתות פנים מעוצבות במידות סטנדרט לכל חללי המגורים בבית או בדירה.

 

ייצור דלתות פנים במידות לא סטנדרטיות

ייצור של דלתות פנים במידות מחוץ לסטנדרט, הינה פעולה מקצועית המתאפשרת במסגרת הליך ייצור בהתאמה אישית מלאה לצרכי הלקוח, כאשר הליך הייצור משלב בתוכו התייחסות נקודתית לגודל הדלת ורוחב המפתח וליתר ההיבטים הקשורים לייצור הדלתות, לרבות, רמת הבידוד התרמי והאקוסטי של הדלת, הסגנון העיצובי של הדלת וכדומה.

 

על מה עוד חשוב לשים דגש בבחירת דלתות פנים?

ובכן, אין ספק שיש ערך וחשיבות רבה לתחום מידות דלת פנים כאשר מעוניינים לרכוש דלת פנים או דלתות פנים לבית ולמשרד. מידות דלת פנים חייבות להיות תואמות לביתכם בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שהדלת תענה על הייעוד והמטרות שלה בצורה הטובה ביותר. אולם, מעבר למידת הדלת, יש צורך לשים דגש על איכות חומר הגלם ממנו עשויה הדלת, על הדקורטיביות של הדלת והתאמתה למראה המעוצב של ביתכם באופן כללי, על האפשרות של הדלת לבודד עד כמה שניתן רעשים חיצוניים וזאת בכדי שהחדר יהווה את החדר הפרטי הנוח, הנעים והשקט ביותר לשהייה ועוד.

לא קל לבחור דלתות פנים באופן עצמאי ועל כן, כאשר מעוניינים ברכישת דלתות פנים, בהחלט כדאי לבחור בחברה אשר ידוע כי ניתן למצוא אצלה את הדלתות הטובות ביותר ובמידות המתאימות ביותר לביתכם. בחירת החברה הטובה ביותר לצורך רכישת דלתות פנים לביתכם, תאפשר לכם לבחור את הדלת המושלמת עבור ביתכם ולהתקין אותה בצורה המדויקת והמתאימה ביותר לכל חדר.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!