דלתות פנים פשוטות – המדריך לרוכש

כאשר מעוניינים להחליף דלתות פנים בבית, הדבר עשוי לטמון בחובו הוצאות כספיות שאינן מבוטלות. כמובן שניתן להוציא אלפי שקלים פר דלת וליהנות מאיכות ברמה הגבוהה ביותר, אך ישנן גם דלתות פנים פשוטות יותר שאיכותן כלל אינה נמוכה ואף מפתיעה. מה תוכלו לרכוש? מיד תבינו.

 

מתי כדאי לרכוש דלת פנים פשוטה?

האפשרות של דלתות פנים פשוטות מתאימה לכל מי שלא מעוניין להוציא כספים מידי על רכישת דלתות פנים חדשות אבל בכל זאת זקוק לשדרוג. אם דלתות מסיביות ויוקרתיות יכולות לעלות גם 2,000 שקלים פר דלת, הרי שהפשוטות יותר יעלו לכם עד 1000 שקלים במקסימום. בחברה איכותית תוכלו למצוא דלתות פנים מעוצבות גם במחירים הנמוכים הללו, שעשויות מחומרים משובחים וכוללות את כל תווי התקן המחמירים ביותר.

 

אילו אפשרויות תוכלו למצוא בחברה איכותית?

כשמדברים על דלתות פנים זולות, מתכוונים בדרך כלל לדלת שאינה עשויה מעץ מלא. סוג חומר זה הוא היקר ביותר והוא מעלה את מחירי הדלתות באופן משמעותי. ואכן, מדובר בחומר איכותי מאוד שמאפשר יצירת דלתות פנים שנראות נהדר, מבודדות היטב מבחינה אקוסטית ובעלות עמידות גבוהה לאורך הזמן. דלתות פנים פשוטות יהיו עשויות מחומרים אחרים ובעיקר מהבאים:

  • אלומיניום – עם או ללא ציפוי עץ. דלתות אלו קלות משקל, איכותיות אך פשוטות וזולות יחסית וניתן לקבל אותן בעיצובים מיוחדים ומרהיבים.
  • דלתות פנים פולימר – דלתות אלו עשויות מפולימרים פלסטיים שבתהליך הייצור מחוממים, הופכים לנוזל ומתמצקים בתבניות, שקובעות את העיצוב שלהן. היתרון המשמעותי ביותר של דלתות אלו הן דלתות עמידות במים כך שמומלץ מאוד להשתמש בהן בחדרי רחצה, שירותים ובכל חדרי הבית ללא חשש מנזקי מים ורטיבות.
  • דלתות MDF – דלתות אלו נחשבות לפשוטות ביותר והמחירים שלהן הם הזולים ביותר. הן מגיעות במילוי פלקסבורד או כוורת וצבועות בתנור.

חשוב מאוד לבחור בדלתות שיצליחו לשלב באופן המושלם ביותר בין עיצוב לפונקציונאליות. דלתות פנים מסוג פולימר למשל הן עמידות למים פר הגדרה אך מבחינה עיצובית, ללא ציפוי מתאים, הן לוקות בחסר. כנ"ל לגבי דלתות אלומיניום או כאלה שעשויות מעץ סנדוויץ.

אז מה עושים? לשם כך קיימות דלתות פורמייקה או כאלו שעשויות מסוג החיפוי והעיטוף המתקדם יותר – דלתות למינטו. חיפויים אלו מגנים על הדלתות מפני חדירת רטיבות ובה בעת קובעים את הטון העיצובי שלהן. ללמינטו ופורמייקה מספר רב ביותר של גוונים וסגנונות בהתאמה אישית, החל מצבעי היסוד וכלה בעיצובים דמויי עץ, רק שתהיו מרוצים.

 

מנגנון הפתיחה והסגירה של הדלתות

זה שבחרתם באפשרות של דלתות פנים פשוטות לא אמור שלא תוכלו לבחור באופן מושלם לצרכים גם בכל הקשור לסוג המנגנון של הדלתות שמעניינות אתכם. הבחירה אמורה להתבצע בין אחת מ-2 האפשרויות הבאות: שימוש בדלתות ציריות, שנפתחות בצורה מעגלית אל תוך החדר.

דלתות אלו מחייבות שימוש במשקוף חזק (עדיפות לעץ מלא) ויש לשמור עבורן מקום פנוי לפתיחתן. עבור חדרים קטנים יותר או כאשר מעוניינים במראה עיצובי מיוחד, דלתות הזזה מהוות פתרון שיש לקחת בחשבון.

דלתות אלו נפתחות ונסגרות בצורה אופקית ולכן אינן פוגעות בנפח הפנוי בחדר. הן בטוחות לחלוטין לשימוש על ידי ילדים שכן הן אינן נטרקות. ניתן לקבל אותן בעיטוף למינטו, ציפוי פורמייקה ואפילו בתור דלתות פולימריות. ניתן להשתמש בדלתות שנגררות לתוך כיס להשגת מראה אסתטי ומינימליסטי אך מי שמעוניין לחסוך עוד יותר בעלויות, יכול פשוט להשתמש במסילה דקורטיבית ותו לא.

 

דגשים ברכישת דלתות פנים פשוטות

התקשרות עם חברה גדולה בתחום תאפשר לכם לבחור בין דלתות פנים פשוטות יותר או פחות, אך שימו לב למספר דגשים והקפידו לבדוק מה בדיוק אתם מקבלים במסגרת המחיר שהוצע לכם. ישנן חברות אשר מפרסמות קמפיינים על דלתות פנים במבצע ובסוף מגלים שהמחיר לא כולל ביצוע מדידות, עלויות משקופים וכמובן את ההתקנה עצמה.

התקנת דלתות פנים היא דבר שמעלה את המחיר בצורה משמעותית, אז בדקו היטב אם המחיר נמוך מידי ולא הגיוני. כמו כן יש לוודא כי מקבלים אחריות הן על הדלת עצמה והן על הפרזולים לתקופת זמן ארוכה של מספר שנים. הקפידו על כל אלה ותשיגו עסקה מנצחת שתשרת אתכם לאורך שנים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!