דלתות פנים בתור דלתות חוץ – הגיוני?

דלתות פנים בתור דלתות חוץ

כשאנחנו באים לבחור דלת כניסה ודלת פנים נהיה חייבים לקחת דלתות פנים בתור דלתות חוץ בחשבון את ההבדלים ביניהם וישנם הבדלים מהותיים ביותר. דלת כניסה מחייבת אילוצים ואלמנטים שונים מדלת פנים ובמאמר להלן נדגיש את ההבדלים בין דלתות כניסה לפנים.

בתהליך שיפוץ או בנייה של הבית שלנו אנחנו צריכים לעשות בחירת דלתות פנים וכניסה לחללי הבית. חשוב לעשות את הבחירה של הדלתות לבית במהלך השיפוץ והעיצוב של החללים על מנת שישתלבו בעיצוב הכולל של כול חלל וחלל.

 

בחירה של דלת כניסה

דלת כניסה דורשת חשיבה אסטרטגית שונה מדלת פנים. לפני הכל יהיה חשוב לבעלי הבית הביטחון שהדלת תשרה על כל הבית. שדלת הכניסה תהיה מספיק בטיחותית ואיתנה אל מול פריצות וכל מיני תרחישים מסוכנים אחרים כמו שריפה, טילים, תנאי מזג אוויר קשים וכו'. יש היום מודעות גבוהה להשפעה של מזג האוויר על יציבות ואיתנות הדלת. דלתות פנים בתור דלתות חוץ יגיעו במגוון חומרים אך מה שמאחד את כולן הוא החוזק המרבי שניתן להן על ידי פלדה, מנעולים חכמים ומגוון של חומרי גלם קשיחים ואיתנים. דלתות כניסה יש להם את רמת הבידוד הגבוהה ביותר מפני נזקי מזג האוויר הן אטומות באופן הרמטי מפני חום וקור.

 

בחירה של דלתות פנים

דלתות פנים לבית הן דלתות לחדרים והן דורשות חשיבה פרקטית ובטיחותית בכל מה שקשור לכניסה של חללי הבית שלנו. יש הרבה דלתות פנים בחלל הבית ורובן עשויות מחומר שנקרא MDF שזה עץ דחוס והוא נחשב לחומר זול. חשוב לציין שקיימות דלתות פנים זולות, שהן יכולות להיחשב כדלתות איכותיות ומעוצבות לכל דבר. כמו כן, באם ישנם ילדים, חשוב שהדלת של חדר הילדים תהייה בטיחותית ומוגנת וכך גם דלתות שאר החללים.

רצוי שהדלתות לא יהיו עשויות מזכוכית שבירה ומשאר חומרים שיכולים להוות סיכון. היום יש את דלתות למינטו שנחשבות לדלתות בעלות מראה צעיר ורענן, דלתות צבועות בגוונים רבים ונעימים, עדין ובטיחותי לכול דייר. תמצאו גם את דלתות הזזה לכיס שהן יותר מיועדות ליצירת חוצץ בין חלל לחלל ופחות נוחות למי שמבקש אינטימיות, שכן אין להן מנעול.

כמו כן, דלתות החדרים היום מתבקשות לאפשר הרמטיות מקסימלית, שכן ישנם בתים בהם החללים קרובים זה לזה ועל מנת ליצור הפרדה ואפשרות שכל דיירי הבית יקבלו את האינטימיות שהם מבקשים, חשוב שתהיה אטימות מלאה בין חלל לחלל ואת זה יכולות לספק דלתות אקוסטיות שהן דלתות הרמטיות שעשויות מחומרי גלם מבודדים.

 

האם ניתן לעשות תחלופה של דלתות פנים בתור דלתות חוץ?

לאחר קריאה של תחילת המאמר יהיה נכון להסיק שלא ניתן לעשות תחלופה של דלתות פנים בתור דלתות חוץ, אך לספקנים במיוחד נספק עוד הסבר בולט שהוא חומר הגלם. חומר הגלם לרוב בדלתות פנים יהיה מעץ מחומר MDF, שהוא פשוט או מזכוכית קשיחה, גם כשזו דלת פנים רגילה או דלתות פנים הזזה וכו'.

אין טעם וצורך בדלתות פלדה אלא אם כן מדובר בחדר ממ"ד. חומרים אלו הם חומרים שלא עומדים בפני פריצות ולכן לא יהיה הגיוני לשים אותם בכניסה של הבית שלנו. בנוסף, דלתות פנים גם לא זקוקות לכובד ולחוזק שדלתות הכניסה מייצגות, כל שכן שעלותן גבוהה מאוד ומדובר בהשקעה כספית גבוהה שמיועדת לדלת ראשית שאמורה להנחיל את מלוא הביטחון לכל דיירי הבית.

נסכם שדלתות כניסה ודלתות פנים, הדמיון בניהן בעיקר נעוץ בזה ששתיהן פתח לחלל האינטימי של כולנו, אך עם זאת כל אחת משרתת בצורה אחרת את נוחיותנו ואת השעות הרבות שאנו מבלים בחללים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!