דגשים חשובים לבחירת דלתות לבית

חמישה דגשים חשובים לבחירת דלתות לבית

כמו את רוב הפריטים בבתים שלנו, גם את הדלתות השונות כדאי לבחור באופן מושכל – והכוונה היא גם לדלת שמפרידה בין הפנים לחוץ וגם לדלתות הפנים בכניסה למרחבים השונים. בפרט כדאי להתייחס לחמשת הדגשים החשובים הבאים

 

למה כדאי לשקול גם דלתות הזזה?

אמנם בעבר דלתות הזזה נטו להיתקע או לצאת מהמסילות שלהן ובאופן כללי לגרום לעוגמת נפש תוך זמן קצר יחסית, אבל כדאי לדעת שבימינו דלתות ההזזה מיוצרות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שמבטיחות עמידות לטווח ארוך ותנועה חלקה לחלוטין ושקטה מאוד – כך שניתן ליהנות מהן ומהיתרון המשמעותי שלהן: החיסכון במקום, שהרי אין צורך להשאיר מרווח פנוי לטובת פתיחת דלת. בפרט מתאימות דלתות הזזה לחללים קטנים יחסית כמו למשל חדר ארונות אבל גם חדרי שינה יכולים להיתרם לדלת שכזו.

 

דלתות עמידות במים

עוד אופציה שכדאי להכיר היא דלת עמידה למים. באופן טבעי אין צורך בתכונה זו בכל דלתות הפנים, אבל בחדרי הרחצה והשירותים בהחלט כדאי להתקין דלתות שכאלה, ואם אתם אוהבים לשטוף את הבית עם כמויות גדולות של מים, רצוי לשקול התקנת דלתות פנים עמידות במים גם בחדרים אחרים.

דלתות אלה הן דלתות שהחלק התחתון שלהן עשוי מפולימרים עמידים למים, וכמו כן ישנו ציפוי של לכה או חומר אחר שמייצר הגנה בפנים מים – כך שהעץ ממנו עשויה הדלת מוגן ולא יסבול מעיוותים או התנפחות עקב מגע עם מים.

 

אחידות או גיוון?

לצד הפן הפרקטי, בחירת דלתות פנים מתבססת במידה ניכרת גם על האלמנט האסתטי, שהרי בימינו ישנה חשיבות רבה גם להיבט זה. בהקשר של דלתות פנים הדילמה העיקרית היא אם לבחור דלתות אחידות לכל החדרים או לגוון, כשבאופן טבעי בפני מי שבוחר באופציה השנייה נפתחות אפשרויות רבות. ההמלצה היא לא להגזים עם הגיוון כדי לא ליצור מראה מבולגן מדי לבית, אבל בהחלט לא חובה להיצמד לדלתות זהות לחלוטין שהרי לכל אזור בבית אופי משלו ואסתטיקה אחרת.

 

מנגנוני נעילה

במרבית המקרים, את דלתות הפנים אין צורך לצייד במנגנוני נעילה מתקדמים במיוחד – ובפרט לנוכח העובדה שגם מנגנוני הנעילה הסטנדרטיים, אלה שניתן לפתוח אותם עם מנעול "אפס", מתאפיינים בעמידות גבוהה וכמעט ואינם מתקלקלים (שלא כמו בעבר). יחד עם זאת, אם בבית חיים בני נוער או אפילו ילדים מבוגרים יותר שבאופן טבעי זקוקים לפרטיות, ניתן לצייד את הדלת במנעול צילינדר. עוד כדאי לדעת שבחדרי אמבטיה ושירותים חשוב מאוד שניתן יהיה לפתוח את המנעול גם מבחוץ, ומומלץ בחום שכך יהיה גם בחדרי ילדים, משיקולי בטיחות כמובן.

אם בבית ישנו חדר שחשוב להגן עליו – חדר עבודה או כל מרחב אחר – ניתן להשתמש בדלת ביטחון עם מנעול מתקדם, וכדאי כמובן לשכפל את המפתח כדי שלא להידרש לשירותיו של מנעולן רק בגלל שאיבדתם את המפתח.

 

מחיר

בבית סטנדרטי ישנן 4 עד 8 דלתות פנים, וכמובן גם דלת חיצונית – כך שלעלות של כל דלת ישנו משקל בלתי מבוטל בבחירה. יחד עם זאת כדאי לזכור שמדובר בהוצאה חד-פעמית, ואילו האיכות של הדלתות משפיעה לאורך זמן רב על רמת החיים שלכם.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
הדלתות הכי פופולריות שלנו
בחרתם נכון!