עיצוב דלתות פנים לעיצוב חדרים

עיצוב דלתות פנים לעיצוב חדרים בצורה קלה ויפה

בעבר, תפקיד הדלתות בבית הסתכם בפתיחת המעבר בין חדרי הבית או בחסימתו. בהתאם לכך, לא הושקעה מחשבה רבה בדלת כפריט עיצובי…

כיום, התפיסה בנוגע לדלתות פנים השתנתה מן הקצה אל הקצה: כיום ברור כבר לכל כי הדלת איננה רק פריט פונקציונאלי, אלא גם בעלת משקל רב בעיצוב הכולל של הבית. בהתאם להתפתחויות בשנים האחרונות, נוצר תחום שלם בעולם העיצוב, הנועד להתאים את עיצוב דלתות פנים לעיצוב חדרים. אז כיצד עושים זאת?

אחידות או ניגודיות

כמו כל פריט עיצובי משני, ניתן להחליט אם יוצרים בינו לבין שאר החלל אחידות או שמא ניגודיות. לעיצוב אחיד אשר משתלב עם העיצוב הכולל בחללי הבית השונים, כדאי לבחור דלתות העשויות מחומרים זהים או דומים לחומרים מהם עשויים שאר הרהיטים בחדר, ובכך ליצור זרימה בין כל הפריטים. אלו המעוניינים בניגודיות, לעומת זאת, יעדיפו לבחור בחומר גלם או בצבע לדלת אשר שונים מהסגנון העיצובי הקיים בחדר. למשל, דלתות כהות אל מול גוונים בהירים אשר שולטים בחדר.

דומה או שונה

צעד נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים בעיצוב דלתות פנים לעיצוב חדרים הוא האם לדבוק בסגנון עיצובי אחיד עבור כל דלתות הפנים או שמא להתאים את הדלת לסגנון החדר בו היא נמצאת. גם כאן, התשובה תלויה בהעדפותיכם האישיות. אם תעדיפו להבליט את הסגנון הייחודי של כל חדר בנפרד ולהעצים אותו – כדאי לבחור דלת אשר תהיה ייחודית עבור כל חדר. המעדיפים את האופציה הזו, סבורים כי בחירת דלתות פנים מעוצבות במגוון סגנונות תעניק מראה רענן ומעניין יותר.

למשל, הדלת לחדר האמבטיה מתאימה לקווים טהורים ולבנים יותר אשר משתלבים עם העיצוב השכיח בחדרי האמבטיות בישראל. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבחירת דלתות זהות לכל החדרים תוזיל משמעותית את העלויות וגם תוסיף לבית ניקיון מסוים במראה שלו.

גדול או קטן

מעבר לפריטים העיצוביים בחדר, יש לקחת בחשבון גם את גודלו כשבאים לבחור דלת מסוימת. למשל, דלתות פנים בצבע בהיר יתאימו לחדרים בעלי תקרה נמוכה ויותירו אשליה של מראה רחב ופתוח יותר. דלתות בצבעי אדמה ייצרו מראה חמים וביתי יותר, מה שיתאים לחלל גבוה ומנוכר.

קליל או כבד

היבט נוסף שמסייע בחירת דלתות פנים הוא השילוב בין המזג העיצובי הכללי (מתבטא ברצפה ובאופי סגנון הריהוט בחדר) לבין הדלת. אם העיצוב הכללי מאופיין בקווים קלאסיים ונקיים, הדלתות הבהירות יעשו את העבודה. לעיצוב כפרי יתאימו דלתות בצבע חום ואילו לעיצוב מטאלי יתאימו הגוונים הכסופים והנחושתיים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!