מה ההבדל בין דלתות חוץ לדלתות פנים?

עריכת שינויים ושיפוצים בבית מצריכה, בדרך כלל, גם בחירה והתקנה של דלתות פנים וכן גם דלתות כניסה לבית. התאמת דלתות לעיצוב פנים הבית מתחייבת אם בוצעה הריסה של קירות, כאשר אגב כך נהרסו משקופים קיימים ויש לבנות חדשים. ואולם גם שיפוצים פחות דרמטיים עשויים להביא לצורך לשינוי בעניין זה.

במקרים כאלה, ההתאמה של דלתות חוץ ושל דלתות פנים לבית, יש לה בעיקר מטרה עיצובית, אף שייתכנו גם מטרות נוספות. מה ההבדל בין דלתות חוץ לדלתות פנים? מהם הקווים המנחים לקביעת החומר שממנו בנויות דלתות פנים לבית, הצבע והצורה שלהן? היכן ניתן למצוא מבחר דלתות שישדרגו את הבית?

 

האם קיים הבדל בין דלתות חוץ לדלתות פנים?

הבדל בין דלתות חוץ לדלתות פנים עשוי להתבטא בכמה אופנים:

  • מבנה: בדרך כלל, דלתות פנים הן פחות מאסיביות מאשר דלתות חוץ. הסיבה לכך היא די טריוויאלית – דלת הכניסה (או בבתים גדולים דלתות הכניסה) אמורה לשמור על בני הבית מפני חדירה מבחוץ. לפיכך היא צריכה להיות חזקה, מאסיבית וממוגנת היטב. בנוסף, על הדלת הזאת מותקנים מנעולים המחזקים אותה יותר ומהווים מחסום מפני גנבים ופולשים אחרים למיניהם.
  • דלתות פנים לעומת זאת, אמורות להפריד בין החללים השונים בבית ולחסום את הרעש המגיע מחדרים סמוכים. ואולם התפקיד היותר חשוב של דלתות הפנים טמון דווקא בעיצוב שלהן, שצריך להתאים לעיצוב הכללי של הבית, או לעיצוב של כל חדר בבית בנפרד.

 

ההבדל בין דלתות חוץ לדלתות פנים כרוך גם במחיר וגם בהתקנה

מחיר: בדרך כלל, דלתות פנים זולות יותר מאשר דלתות חוץ. הסיבה לכך כבר הוזכרה לעיל – דלתות חוץ הן מאסיביות וחזקות יותר, ומטבע הדברים בנויות מחומרים טובים יותר. גם המיגון ובניית המנעולים על הדלת מייקרת אותה מאד. דלת פנימית בבית, לעומת זאת, עשויה מחומרים פחות יקרים, דוגמת דלתות מצופות פורמייקה או דלתות למינטו. בשני המקרים מדובר בחומרים שחשיפה ארוכה שלהם לשמש עלולה לפגוע בהם. עם זאת, כציפוי לדלתות פנים מדובר בהחלט בחומרים יעילים מאד.

התקנה: התקנה של דלתות חוץ דורשת מאמץ רב יותר וגם החומר שממנו עשויים המשקופים של דלת כאלה הוא חזק ויציב יותר. בנוסף, יש לקדוח חוקים שיתאימו למנעולים האיכותיים המורכבים בדלת הכניסה. דלת פנימית בבית, לעומת זאת, דורשת הרבה פחות מאמץ, שלא לדבר על העובדה שאין צורך לצייד אותן במנעולים מאסיביים.

אם יש לך צורך של התקנת דלתות פנים או דלתות כניסה איכותיות בבית או בעסק שלך, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של דלתות בכר יחזרו אליך בהקדם. הם יסייעו לך לבחור את הדלתות המתאימות ביותר עבורך, בהתאמה לדרישות ולצרכים שלך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד ראשון לקראת שיפור ניכר בעיצוב הבית.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

לשיתוף המאמר:
קבלו הצעה ללא התחייבות
בחרתם נכון!